بازدید سفیر استرالیا در ایران از موسسه آرپی

بازدید سفیر استرالیا در ایران از موسسه آرپی

سفیر استرالیا در ایران در جریان بازدید از موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی: کاستن از درد و رنج بیماران، وظیفه همگانی است/ تلاش جهانی برای حمایت حداکثری از مبتلایان به بیماری های خاص

ليندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران در جریان بازدید از موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی، گفت: باید تلاش کنیم یک بیمار، دغدغه ای به جز درد و رنج همان بیماری نداشته باشد. تحقق این موضوع، وظیفه همگانی برای همه انسان ها به ویژه صاحبان تریبون ها در سرتاسر جهان است.

به گزارش روابط عمومی موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی، خانم ليندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران، امروز سه شنبه هفتم آذرماه از موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی بازدید کرد.

تلاش جهانی برای حمایت حداکثری از مبتلایان به بیماری های خاص خانم ليندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران با ابراز خوشحالی از حضور در موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی، ابراز امیدواری کرد بتواند در راستای خدمت رسانی بیشتر سفارت استرالیا در ایران، بیشتر در خدمت بیماران آرپی باشد.

سفیر استرالیا در ایران افزود: تشکیل موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی همچون موسسات و انجمن های مشابه می تواند در خدمت رسانی حداکثری به این بیماران و کاستن از درها و رنج ها و آلام آنان موثر باشد. باید تلاش کنیم یک بیمار دغدغه ای به جز دغدغه و درد و رنج همان بیماری نداشته باشد و این وظیفه همگانی است.

وی گفت: همه پویشگران در حوزه سلامت و بهداشت باید ضمن معرفی بیمار های خاص به مردم، مسئولان کشورها را به سمت حمایت حداکثری از مبتلایان به این بیماری سوق دهند. قطعا موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی و سایر موسسات و انجمن های مشابه در این زمینه ممهم ترین نقش را ایفا می کنند.

دکتر احمد به پژوه، عضو هيئت مدیره موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی در جریان این دیدار به ارایه توضیحاتی درباره موسسه پرداخت و بر لزوم آشنایی بیشتر مردم با این بیماری تاکید کرد. تاریخچه تاسیس و فعالیت های موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی خانم تهمینه یگانه، مدیرعامل موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی نیز با بیان اینکه این موسسه با هدف تحت پوشش قراردادن بیماران آر پی، ارائه خدمات تشخیصی و درمانی و حمایت های مالی و اجتماعی به این گروه بیماران در سال 1380 با شماره ثبت 14152 تاسیس شد، گفت: در طی چند سال با تلاش و کوشش دست اندرکاران این امر، بیش از هفت هزار و 100 بیمار آرپی را تحت پوشش خود دراورد که از این حیث بزرگترین موسسه آرپی کشور محسوب می شود.

بیماری آرپی چیست؟ دکتر همایون شاهمردای نیز با بیان اینکه بیماری رتینیت پیگمانتر یا به اختصار RP نام گروه بزرگی از خانواده بیماری های ارثی تحلیل برنده شبکیه است که معمولا با اشکال دید در شب و در سنین جوانی شروع می شود و در پی آن رفته رفته میدان دید محدود و در مرحله بعدی دید مستقیم و مرکزی بیمار کاهش می یابد و در نهایت می تواند باعث نابینایی شود، گفت: همراهی سفارت استرالیا در ایران با این موسسه، بسیار خوشحال کننده است. امیدواریم با حمایت جامعه جهانی از بیماران آرپی، شناخت عموم مردم جهان نسبت به این بیماری و پیامدهای آن بیشتر شود.

نوشته های مرتبط