چند خبر خوب برای بیماران آرپی؛ از تسهیل انجام آزمایش ژنتیک تا توسعه خدمات روانشناسی و مشاوره

چند خبر خوب برای بیماران آرپی؛ از تسهیل انجام آزمایش ژنتیک تا توسعه خدمات روانشناسی و مشاوره

نتایج نشست مشترک موسسه آرپی و اداره کل بهزیستی استان تهران؛

چند خبر خوب برای بیماران آرپی؛ از تسهیل انجام آزمایش ژنتیک تا توسعه خدمات روانشناسی و مشاوره

به گزارش روابط عمومی موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی، دکتر میترا ساکت، متخصص ژنتیک و عضو هیئت مدیره این موسسه، و مرتضی خواجوند سریوی، کارشناس ارشد روانشناسی و پژوهشگر حوزه فرهنگ و دانش روانشناسی، امروز (چهارشنبه، نهم اسفند ماه 1402) با حضور در محل اداره کل بهزیستی استان تهران، با دکتر محمد نصیری، مدیرکل این مجموعه، دیدار کردند.

دکتر ساکت و خواجوند سریوی در جریان این دیدار، درباره چند موضوع مرتبط، با دکتر نصیری، گفت و گو کردند و به نتایج مشخصی برای توسعه فعالیت های موسسه آرپی و بیماران چشمی آرپی رسیدند.

دکتر نصیری در این دیدار با ابراز خوشحالی از آشنایی با فعالیت های متنوع و خدمات گسترده و کاملا رایگان موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی، با بیماری آرپی، عوارض آن و راه های پیشگیری و روند فعلی درمان آن در جهان و ایران، آشنا شد و از تجربیات خود از همراهی و همکاری با جامعه کم بینا و نابینا سخن گفت.

مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: همه ظرفیت اداره کل بهزیستی استان تهران را برای خدمت رسانی حداکثری به بیماران آرپی در زمینه های پزشکی و توسعه و تجهیز امکانات و تحویل وسایل و امکانات برای نابینایان، به کار خواهم گرفت.

دکتر ساکت در این دیدار به شرح بیماری آرپی پرداخت و تبیین کرد که بیماران آرپی با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند و چگونه موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی با فعالیت در زمینه های چشم پزشکی و بینایی سنجی و روانشناسی و مشاوره و توزیع بسته های ارزاق (سبد غذایی) و تبلت و لپ تاپ و همچنین خدمات مددکاری اجتماعی، برای کاستن از درد و رنج این بیماران حدود 23 سال پیش تاسیس شد.

این متخصص ژنتیک و عضو هیئت مدیره موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی، افزود: تلاش داریم با اضافه شدن بیماری آرپی به فهرست بیماری های خاص، زمینه خدمت رسانی بیشتر به این بیماران را فراهم کنیم. وی همچنین از جدیدترین روش های درمانی بیماری آرپی سخن گفت و از سازمان بهزیستی درخواست کرد تا در زمینه ارائه خدمت رایگان آزمایش ژنتیک، همکاری بیشتری از سوی این سازمان صورت گیرد.

کاستن از آسیب های روانی بیماران آرپی با گسترش خدمات روانشناختی

مرتضی خواجوند سریوی نیز در این دیدار به مشکلات روحی و آسیب های روانی که برای بیماران آرپی پس از ظهور بیماری شایع می شود، اشاره کرد و گفت: بی گمان هرچقدر می توانیم باید برای کاستن از آسیب های روحی و روانی این بیماران بکوشیم.

این کارشناس و پژوهشگر حوزه فرهنگ و دانش روانشناسی، ادامه داد: موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی به همین دلیل از ظرفیت چندین روانشناس و مشاور خبره برای ارائه مشاوره ها و خدمات روانشناختی به بیماران آرپی و بستگان آنان بهره می برد. امیدواریم با بهره مندی از ظرفیت سازمان بهزیستی بتوانیم خدمات روانشناسی حداکثری به این بیماران و خانواده آنان ارائه کرد.

نوشته های مرتبط