لزوم توجه بیشتر به نابینایان در قوانین کشور

لزوم توجه بیشتر به نابینایان در قوانین کشور

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز جهانی معلولین، مطرح کرد:

لزوم توجه بیشتر به نابینایان در قوانین کشور/ لزوم حمایت حداکثری از بیماران آرپی

به گزارش روابط عمومی موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی، دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در دیدار با همایون شاهمرادی، رئیس هیئت مدیره موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی که در دفتر دکتر شهریاری در ساختمان مجلس شورای اسلامی و به مناسبت روز جهانی معلولین، برگزار شد با اشاره به سابقه طولانی فعالیت های تحقیقاتی در زمینه درمان بیماری چشمی آرپی، گفت: در دوره تحصیل نیز استادان ما درباره انجام تحقیقات درباره این بیماری سخن می گفتند و امیدواریم که به زودی درمان مشخصی پیدا شود.

اقدام قابل تقدیر موسسه در زمینه کارآفرینی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ابراز خوشحالی درباره آشنایی با موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی، گفت: اقدام این موسسه برای زمینه سازی به منظور اشتغال و کارآفرینی برای بیماران آرپی بسیار قابل تقدیر است ولی بهتر است موسسه بیشتر از هر موضوعی در زمینه تخصصی خود فعالیت کند. فعالیت در زمینه حمایت معنوی از بیماران آرپی و اطلاع رسانی درباره این بیماری، از اقداماتی است که باید این موسسه بیشتر درباره آن اقدام کند.

دکتر شهریاری گفت: لزوم توجه به بیشتر به نابینایان و سایر مبتلایان به نوعی از آسیب جسمی و ذهنی در قوانین کشور، موضوع مهمی است که ما در مجلس شورای اسلامی با جدیت بیشتری دنبال می کنیم. قطعا باید از بیماران آرپی نیز حمایت بیشتری صورت گیرد زیرا وقتی افراد زندگی خود را بر اساس بینایی تنظیم و برنامه ریزی های مربوطه را انجام می دهند ولی به یک باره متوجه وضعیت بیماری آرپی می شوند قطعا با یک نگرانی و استرس روبرو می شوند.

دکتر همایون شاهمرادی، رئیس هیئت مدیره موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی نیز در این نشست با تشکر از وقتی که دکتر حسینعلی شهریاری، در اختیار این موسسه قرار داده است، اظهار کرد: این موسسه بیش از هفت هزار و 200 بیمار آرپی را تحت پوشش قرار داده است که بسیاری از آنان دارای تحصیلات دانشگاهی و مهارت های ویژه هستند که در صورت حمایت می توانند در زمینه صنعت و اشتغال گام های بلندی بردارند.

لزوم اجرایی شدن قوانین موجود درباره معلولان شاهمرادی ادامه داد: قوانین خوبی در کشور در زمینه حمایت از مبتلایان به نوعی از معلولیت و آسیب جسمی و ذهنی وجود دارد که با نظارت بیشتر از سوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، این قوانین جنبه عملیاتی پیدا می کنند.

در پایان این نشست، مقرر شد موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی با همراهی محبت آمیز و سراسر لطف دکتر شهریاری، گام های بلندی در زمینه حمایت از بیماران آرپی بردارد.

نوشته های مرتبط