همکاری گسترده مرکز مشاوره دانشگاه تهران و موسسه آرپی؛ از خدمات رایگان روانشناختی تا همایش های علمی

همکاری گسترده مرکز مشاوره دانشگاه تهران و موسسه آرپی؛ از خدمات رایگان روانشناختی تا همایش های علمی

همکاری گسترده مرکز مشاوره دانشگاه تهران و موسسه آرپی؛ از خدمات رایگان روانشناختی تا همایش های علمی

 

مرکز مشاوره دانشگاه تهران و موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی در بخش های مختلف با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

   

به گزارش روابط عمومی موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی، دکتر زهره عزیزی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران و دو تن از مشاوران و کارشناسان این مرکز، با حضور در محل موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی، با ابراز خوشحالی از آشنایی با این موسسه، گفت: همه تلاش خود را برای همکاری و همراهی با این موسسه و مجموعه بیماران چشمی آرپی به کار خواهیم بست. هر نوع خدمت رسانی به بیماران آرپی باید با هماهنگی این موسسه صورت گیرد.

دکتر عزیزی افزود: لزوم توجه به بیشتر به نابیانیان و سایر مبتلایان به نوعی از آسیب جسمی و ذهنی در قوانین کشور، موضوع مهمی است که کلیت دانشگاه تهران و معاونت دانشجویی و به صورت ویژه، مرکز مشاوره این دانشگاه به صورت جدی دنبال می کند. همه باید برای افراد دارای آسیب بینایی تلاش کنند و در همین راستا با موسسه آرپی همکاری گسترده خواهیم داشت.

سرکار خانم تهمیه یگانه، مدیرعامل موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی نیز در این نشست با تشکر از حضور خانم دکتر عزیزی و چند تن از مشاوران و کارشناسان مرکز مشاوره دانشگاه تهران در موسسه آرپی، اظهار کرد: این موسسه بیش از هفت هزار و 300 بیمار آرپی را تحت پوشش قرار داده است که بسیاری از آنان دارای تحصیلات دانشگاهی و مهارت های ویژه هستند. تمام فعالیت های این موسسه کاملا رایگان و با همراهی مردم و خیران  انجام می شود.

خانم یگانه در این نشست با بیان مشکلات روحی و آسیب های روانی که برای بیماران آرپی پیش می آید، گفت: قطعا ارائه خدمات مختلف در حوزه های مشاوره و روانشناختی می تواند موجب ارتفای بهزیستی روانی و بهداشت روان در این بیماران می شود.

مرتضی خواجوند سریوی، کارشناس ارشد روانشناسی و پژوهشگر در حوزه فرهنگ و دانش، نیز در این نشست با اشاره به ضرورت بهره مندی همگان از خدمات مشاوره و روانشناختی، گفت: متاسفانه حاکمیت در این زمینه بسیار کم کاری کرده است درحالی که در کشورهای پیشرفته، بسیاری از گروه های مردم به صورت پیوسته و منظم و حتی در مواردی، به صورت رایگان از خدمات مشاوره و مداخلات روانشناختی بهره مند می شوند.

 

نبود سامانه یکپارچه خدمت رسانی در زمینه روانشناسی به مردم ایران

این پژوهشگر و نویسنده در حوزه فرهنگ و روانشناسی در ادامه با انتقاد از نبود سامانه یکپارچه خدمت رسانی در حوزه های مشاوره و روانشناختی به مردم ایران، گفت: وجود مراکز مشاوره و روانشناسی باید به صورت فراگیر در کشور راه اندازی شود و خدمات آنان برای گروه هایی از مردم که دارای نوعی از آسیب جسمی یا ذهنی هستند از جمله بیماران آرپی، کاملا رایگان باشد.

در پایان این نشست، مقرر شد مرکز مشاوره دانشگاه تهران و موسسه آرپی در بخش های زیر با یکدیگر همکاری داشته باشند:

  • ارائه خدمات مشاوره و مداخلات روانشناختی به صورت فردی به بیماران آرپی
  • ارائه خدمات مشاوره و مداخلات روانشناختی به صورت گروهی به بیماران آرپی
  • ارائه خدمات مشاوره و مداخلات روانشناختی به صورت خانوادگی به بیماران آرپی
  • برگزاری نشست های علمی مشترک در زمینه ارتقای کیفیت زندگی بیماران آرپی
  • اجرای پژوهش های مختلف در زمینه بررسی وضعیت و ارتقای سلامت روان بیماران آرپی
  • تولید محتوای مشترک در زمینه آسیب بینایی

نوشته های مرتبط