کارگاه تعامل موثر با افراد دارای آسیب بینایی در آموزش و پرورش منطقه ۹

کارگاه تعامل موثر با افراد دارای آسیب بینایی در آموزش و پرورش منطقه ۹

 

این بار کشتی کارگاه تعامل موثر با افراد دارای آسیب بینایی در ساحل آموزش و پرورش پهلوگرفت

در دهه‌های پیش ترجیح بر این بود که کلیه دانش‌آموزان دارای معلولیت، به منظور سهولت در تحصیل و برخورداری بیشتر از امکانات خاص، در مدارس جداگانه تحصیل نمایند؛  اما مطالعات اجتماعی نشان داد این جداسازی موجب شکاف عمیق اجتماعی شده و افراد معلول را از جریان اصلی بدنه اجتماع مجزا می‌سازد. از همین رو در آموزش و پرورش نوین، ترجیح بر این است که تمام دانش‌آموزان، فارغ از هرگونه تنوع، در مدارس یکسان تحصیل نمایند تا هم فرصت‌های برابر تحصیلی برای همگان فراهم باشد و هم وجود تنوع اجتماعی در مدارس، موجب افزایش قدرت پذیرش اجتماعی دانش‌آموزان شود.

اما حضور افراد دارای معلولیت به طور عام و افراد دارای آسیب بینایی به طور خاص در مدارس عمومی، مستلزم فراهم کردن مقدماتی است. به همین منظور در رابطه با سلسله کارگاه‌های تعامل موثر با افراد نابینا و کم‌بینا، این بار اداره آموزش و پرورش منطقه نه شهر تهران در تاریخ 2 اسفند ماه میزبان موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی بود. در این کارگاه ۳ ساعته، ابوذر سمیعی و مسعود طاهریان به عنوان مدرسان اصلی در زمینه:

  • نحوه موثر تعامل با دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینا
  • آشنایی با سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای توانبخشی برای دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینا
  • آشنایی با مراکز خدمات رسان به دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینا

با مربیان و رابطان بهداشت مدارس این منطقه به صورت عملی و مشارکتی به بحث و گفتگو نشستند. همچنین زهرا طالاری و رزان سمنانیان به عنوان مدرسان کمکی به قنای هرچه بیشتر این کارگاه کمک کردند و به معرفی خدمات موسسه پرداختند.

موسسه آرپی آمادگی این را دارد که کارگاه نام برده را برای سایر سازمان‌ها و نهادها متناسب کند و آن را بصورت رایگان برگزار نماید. در صورت تمایل می‌توانید از طریق شماره‌های تماس موسسه، جهت هماهنگی و اطلاع از جزئیات برنامه با ما در ارتباط باشید.

 

 

نوشته های مرتبط