سمینار نشست هنر و مهارت روابط عمومی در تاریخ 13/05/1403 در ساختمان اتاق بازرگانی برگزار شد.
پیرو دعوت از موسسه بیماران چشمی آرپی جهت حضور در این سمینار، خانم جواهری مسئول روابط عمومی و خانم صبور مشاور و همکار بخش روابط عمومی شرکت کردند.
- در این نشست مباحث زیر مطرح شد:
روابط عمومی قلب یک سازمان یا مؤسسه است. افرادی که این مسؤلیت را بر عهده میگیرند، باید پل ارتباطی میان مدیر، سایر همکاران و یا مؤسسه خود با سایر سازمانها، موسسات، شرکتها و هر تشکیلاتی که بتواند با آنها همکاری داشته باشد، باشند تا بتوانند مسیر رشد آن سازمان یا موسسه را طی کنند.
- برای رسیدن به این هدف باید مراحلی را پشت سر گذاشت.
اول: باید به طور کامل و دقیق سازمان و یا مؤسسه خود را بشناسد.
دوم: باید نسبت به فعالیتهای داخل سازمان و مؤسسه خود آگاهی کامل داشته باشد.
سوم: باید بتواند اهداف سازمان یا مؤسسه خود را شناسایی و تعریف نماید.
چهارم: در صورت امکان به صورت یک تیم عمل کند، زیرا روابط عمومی نیاز به هم فکری دارد.
پنجم: باید به تواند از تمامی امکانات، چه سنتی و چه مدرن برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده کند.
با توجه به نکات بالا، فعالیت این اشخاص (کارشناسان روابط عمومی) آغاز میشود. برای افرادی که در روابط عمومی مراکز NGO کار میکنند، جلب توجه خیرین بسیار اهمیت دارد. بنابراین باید تمام تلاششان را برای رسیدن به این هدف انجام دهند.
- گامهای رسیدن به اهداف روابط عمومی در جذب خیرین
گام اول: معرفی فعالیت های مؤسسه از جمله تاریخچه، تاریخ شروع به فعالیت، اهداف و استراتژی های موسسه و… »
گام دوم: شفافسازی تمام فعالیتها
گام سوم: بیان یک روایت یا یک داستان موثر، که بتواند اطلاعات را منتقل میکند، کنجکاوی و احساس نوع دوستانه را در خیرین بیدار نماید تا همواره حامی مؤسسه باشند.
گام چهارم: استفاده از فضای مجازی، عکس، متنهای کوتاه و پادکستها میتواند در این مسیر موسسه را یاری نماید. ولی باید توجه داشته باشید که این فعالیتها که بسیار مهم هم هستند، زبان خاص خود را داشته باشند. بنابراین باید در انتخاب دقت داشته باشید تا بتوان از آنها به نحو احسن بهره برد.
به همین منظور اکیدا توصیه میشود تا از نیروی متخصص در این راستا کمک گرفته و یا با آموزش مستمر نیروهای موجود و برگزاری جلسات هم اندیشی راه رسیدن به قله ها را هموار نمود.