از راه اندازی کارگاه تولیدی تا ایستادن بر سکوی قهرمانی جهان

از راه اندازی کارگاه تولیدی تا ایستادن بر سکوی قهرمانی جهان

نامداران آرپی / بیمار نمونه آرپی مطرح کرد:

از راه اندازی کارگاه تولیدی تا ایستادن بر سکوی قهرمانی جهان

فاطمه برقول، نمونه سرآمد از بیمار آرپی است که توانسته است با بهره مندی از توانایی های موجود، به کارآفرینی نمونه و ورزشکاری نام آشنا تبدیل شود.

فاطمه برقول

به گزارش روابط عمومی موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی، فاطمه برقول در سیزده به درِ سال 1357 دیده به جهان گشود و در کودکی بیماری چشمی آرپی در وی بروز کرد. وی با پشتکاری مثال زدنی یک به یک موانع را پشت سر گذاشت و در رشته اقتصاد در دانشگاه تحصیل کرد.

در مرحله بعد وی به صورت کاملا حرفه ای ورزش شطرنج را دنبال کرد و اکنون جزو نام دارترین و مدال آورترین ورزشکاران در این رشته در سطح کشور است. برقول در این خصوص گفت: علاقه عجیبی به ورزش شطرنج دارم و از سال 1379 تاکنون به صورت پیوسته عضو تیم ملی شطرنج کشورمان بوده است.

این بانوی سرآمد تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده است که قهرمانی در مسابقات جهانی، آسیایی و پاراآسیایی از جمله آنها است. وی رئیس هیئت شطرنج منطقه ازاد اروند و نائب رئیس کمیته معلولین کشور است.

گسترش فعالیت های کارآفرینی و ورزشی به کشورهای دیگر

نکته بسیار جالب و درس آموز در زندگی فاطمه خانم، گسترش فعالیت های اقتصادی و کارآفرینی و ورزشی وی به آن سوی مرزهای کشور از جمله در کشورهای عراق و اردن است. وی در این خصوص به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی کشور گفت: حمایت از معلولان و افراد دارای بیماری های خاص در بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه از جمله در اردن بسیار زیاد است و این دسته از افراد از حمایت های دولتی و سازمانی بسیاری بهره مند هستند.

این قهرمان آسیا و جهان گفت: اینکه مردم بگویند سرنوشت ما در ازل نوشته شده است کاملا نادرست است. هر فردی با دستان خویش، سرنوشت خود را می سازد. باید باور کنیم که با برنامه ریزی و با اندیشه ورزی و پشتکار می توان بلندترین قله های افتخار را نیز فتح کرد.

این بانوی کارآفرین در ادامه با ابراز خوشحالی از آشنایی با موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی و حضور در محل این موسسه، خاطرنشان کرد: خیلی خوشحال هستم که این موسسه به صورت ویژه در زمینه کارآفرینی، ورود کرده است و آماده هرگونه همکاری با موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی در حوزه اشتغال هستم. وقتی از نزدیک با این موسسه آشنا شدم بسیار شادمان شدم و امیدوارم همه بیماران آرپی با این موسسه و خدمات گسترده آن آشنا شوند.

یادآور می شود، خانم فاطمه برقول، شطرنج باز آبادانی، عضو تیم ملی شطرنج نابینایان و کم بینایان جمهوری اسلامی ایران و دارای عناوین ملی، بین المللی، آسیابی و جهانی متعدد هست. وی در سال ۹۷- ۹۸ قهرمانی در مسابقات پارا آسیایی (۲مدال طلا، نقره و برنز)را کسب کرد. همچنین در مسابقات بین المللی ترکیه در بخش بینایان به مقام سوم و در بخش کم بینایان به مقام اول دست یافت و در المپیاد دانشجویی نیز سه مدال طلا کسب نمود.

وی بعد از اینکه بیماری کووید ۱۹ شیوع پیدا کرد و اکثر رشته های ورزشی تعطیل شد، تصمیم گرفت هم در راستای کمک به شهر آبادان و کادر درمانی و هم به منظور اشتغال زایی هر چند محدود برای اعضای آکادمی نابینایان، اقدام به تولید ماسک‌های بهداشتی نماید. وی در این خصوص گفت: «ما دوست داشتیم از تفکر و تعلق خودمان برای شهر بهره ببریم و فایده ایی برای شهروندان داشته باشیم. این امر سبب شد در جریان این کار عام المنفعه نیز، آموزه های شطرنج را با اعضای آکادمی مرور کنیم.»

نوشته های مرتبط