تو چیزی هستی که میخوری !!

//تو چیزی هستی که میخوری !!

تو چیزی هستی که میخوری !!

احتمالا در مورد برنامه غذایی مناسب برای بیماران آرپی مطالبی شنیده اید. تعدادی از این مطالب درست و تعدادی نیز نادرست است. در زیر تعدادی از مواد غذایی معرفی میشود که سرعت پیشرفت بیماری آرپی را کند میکند:

غذاهای محتوی ویتامین A:

ویتامین آ یک ویتامین مهم برای بینایی، تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین شادابی پوست است. مصرف غذاهای حاوی مقادیر بالا از ویتامین آ باعث تقویت عملکرد سلولهای شبکیه چشم میشود.

  • سیب زمینی شیرین پخته- هویج پخته شده- سبزیجات و برگهای سبز تیره- کلم بروکلی، اسفناج منجمد، کلم، چغندر، کاهو، زردآلو (خشک) خربزه، فلفل قرمز، ماهی تون، انبه

مواد غذایی سرشار از بتاکاروتن:

بتاکاروتن پیش ساز ویتامین آ است. بدن انسان بتاکاروتن را به ویتامین آ تبدیل میکند  تا از سلولهای سالم در برابر صدمات محافظت کند. بتاکاروتن در میوه ها و سبزیجات یافت میشود. حدود پنج وعده از میوه های تازه و سبزیجات خام یا پخته شده میتواند حدود ۶ تا ۸ میلی گرم بتاکاروتن را فراهم آورد.

  • کاهو، فلفل قرمز، اسفناج پخته شده، زردآلو، خردل، کلم چینی، کدو تنبل (کنسرو بدون نمک)، هویج- کدو مسما

امگا ۳:

امگا ۳ بعنوان یکی از پیش سازهای مورد نیاز بینایی شناخته شده است. برخی از غذاهای حاوی امگا ۳ عبارتند از :

  • روغن ماهی (قزل آلا-سالمون) روغن کتان- دانه چیا خشک شده- جگر- ماهی خال مخالی- تربچه- سوپ ماهی- ادویه جات- برگ انگور- ماهی کولی

همه غذاهایی که در بالا نام برده شد برای بینایی مفید هستند و سرعت پیشرفت بیماری آرپی را کند میکنند. معاینات چشم پزشکی به موقع و منظم به شما کمک میکند تا بهترین تصمیم را در مورد کنترل بیماری آرپی مانند پیشنهادات غذایی و اقدامات احتیاطی بگیرید. این مقالات یا موارد مشابه به هیچ وجه تجویز پزشک شما یا سازمان غذا و دارو FDA نیست و فقط پیشنهاد دوستانه است.

 

منبع : سایت http://ihaverp.com/food-to-help-your-eyesight

به وسیله |2018-02-12T11:14:30+03:30فوریه 12th, 2018|تازه ها|بدون دیدگاه

درباره نویسنده :

ثبت ديدگاه