افشای پشت پرده برنامه جنجالی احسان علیخانی

افشای پشت پرده برنامه جنجالی احسان علیخانی

در پی حواشی برنامه عصر جدید و سوالات شما دوستان در مورد این برنامه، موسسه آرپی بر خود لازم دانست تا این مسئله را پیگیری کند. بنابراین مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۴ از طرف موسسه آرپی دو نامه خطاب به برنامه عصر جدید و مدیریت بیمارستان خدادوست شیراز ارسال شد.
از طرف مدیریت بیمارستان خدادوست جوابی دریافت کردیم که میخواهیم آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

نامه ارسالی از طرف موسسه آرپی خطاب به مدیریت بیمارستان خدادوست

در متن نامه اینگونه آمده است:

مدیریت محترم بیمارستان خدادوست
موضوع: درخواست اعلام نظر درباره موضوع مطرح شده در برنامه عصر جدید
با سلام و احترام
موسسه حمایت از بیماران چشمی آرپی (موسسه ای مردم‌نهاد و غیردولتی) در سال1380 با شماره ثبت 14152 و با هدف ارائه خدمات تشخیصی و درمانی و حمایت‌های مالی و اجتماعی به این گروه بیماران تاسیس شد. در طی چند سال اخیر با تلاش و کوشش دست‌اندرکاران این امر، بیش از 6000 بیمار، در سنین مختلف از سراسر کشور شناسایی شده که از این حیث اولین و تنها موسسه تخصصی در حوزه آرپی کشور محسوب می‌شود.
این موسسه با توجه به ماهیت فعالیت خود در طول 20 سال گذشته با دانشکده‌های علوم‌پزشکی و پزشکان متخصص شبکیه در ارتباط تنگاتنگ می‌باشد و می‌توان گفت از آخرین اخبار و یافته‌های پزشکی در خصوص درمان بیماری چشمی آرپی اطلاع کامل دارد.
در آستانه سال 1401 در برنامه عصرجدید ادعایی در خصوص انجام عمل جراحی مبتنی بر سلول‌های بنیادی در بیمارستان خدادوست شیراز توسط جراح چشم «زهرا کلانتری» بر روی خانم تارا صبی انجام شده که بینایی کامل هر دو چشم خود را بدست آورده است.
لذا درخواست می‌گردد با توجه به اینکه این خبر امید واهی در بین افراد کم‌بینا و نابینا ایجاد کرده است در این مورد به صورت کتبی به این موسسه پاسخگو باشید. ضمنا از آن مدیریت محترم انتظار می‌رود با توجه به موج ایجاد‌شده در میان جامعه نابینایان در خصوص اظهارات مطرح شده در برنامه فوق‌الذکر، نسبت به روشنگری از طریق رسانه ملی اقدام فرمایند.
تهمینه یگانه
مدیرعامل

جواب مدیریت بیمارستان خدادوست

جواب مدیریت بیمارستان خدادوست

در متن نامه اینگونه آمده است:

با سلام و تبریک سال نو، احتراما در پاسخ به نامه شماره 100/401 مورخه 14/01/1401 آن موسسه در خصوص مصاحبه مجری محترم برنامه عصر جدید با خانم تارا صبی که در مورخه 27/12/1400 از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردیده است، به اطلاع می‌رساند که این بیمارستان هیچ‌گونه عمل جراحی با استفاده از سلول‌های بنیادین بر روی چشمان بیمار مذکور و یا هیچ بیمار دیگری انجام نداده و بدینوسیله مراتب ذکر‌شده به شدت تکذیب می‌گردد.
لازم به توضیح است بیماری ایشان هیچ ارتباطی با موضوع اعلام‌شده در برنامه فوق‌الذکر نداشته و پرونده پزشکی فرد مزبور به صورت شفاف موجود است که به دلیل حفظ اسرار پزشکی بیمار، بیمارستان قادر به اعلام جزئیات آن نمی‌باشد و تنها با اجازه مرجع قضایی دسترسی به محتویات پرونده پزشکی مذکور امکانپذیر است. به‌هر‌حال آنچه در برنامه عصر جدید اعلام شده‌است، کذب محض است و صرفنظر از اینکه ممکن است چنین عمل جراحی ادعایی در بیمارستان و مرکز دیگری صورت گرفته‌باشد و خانم یاد شده به صورت اشتباه نام این بیمارستان را به زبان آورده باشد، این بیمارستان هر گونه اقدامی در این خصوص را رد می‌کند.
با احترام
دکتر مهران محمد خدادوست
ریاست بیمارستان

 

نوشته های مرتبط